lyrikline blog

Geburtstagsgruß von Kathrin Schmidt, die heute mit dem Deutschen Buchpreis 2009 ausgezeichnet wurde

Posted in Autoren / poets, Kathrin Schmidt by Heiko Strunk on 12. October 2009

Kathrin SchmidtEs ist ja inzwischen so, daß man auf der lyrikline beinahe jeden treffen kann, nach dem einem im Moment lyrisch verlangt.  Steht dir der Sinn nach Ulf Stolterfoht oder Gozo Yoshimasu, kombinierst du Tasten und hörst zu. Das geht gut. Das ist schön. Dem Klang der Dichterstimmen habe ich nichts hinzuzufügen als den Wunsch, es möge immer genug neue, noch ungehörte geben, die es aufzunehmen lohnt in die weltweite Poetenband. Wir üben uns in Verschwisterung, was angesichts des eingestürzten Turmes zu Babel keine kleine Aufgabe ist. Aber ich weiß, daß sich die lyrikline auch in Zukunft nicht mit kleinen Aufgaben abgeben wird…

Kathrin Schmidt, Berlin, Deutschland

Kathrin Schmidt auf lyrikline.org

Kathrin Schmidt has won today the 2009 German Book Prize for the best new literary publication of the year.

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. M Saleem Chaudhry said, on 15. October 2009 at 12:35

    It’s great achievement to earn the exclusive honor of becoming a Nobel Laureate.I tried to learn German two decades ago but could only do it for a semster.

    I’ll appreciate if you could email me some work in English, enabling me share my thoughts more specfically on ur creative talent


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: