lyrikline blog

Tomas Tranströmer wins Nobel Literature Prize

Posted in Tomas Tranströmer by Heiko Strunk on 6. October 2011

He is a poet, and we know it. The 2011 Nobel Prize in literature was awarded today to the great Swedish poet Tomas Tranströmer (* Stockholm, 1931).

lyrikline.org wishes to congratulate.

www.nobelprize.org

Tagged with:

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maria Wendeler said, on 8. October 2011 at 07:01

    wie kommt es, dass Tranströmer auf lyrikline nicht vertreten ist?

    • Heiko Strunk said, on 10. October 2011 at 13:23

      Das liegt natürlich unter anderem daran, dass Tranströmer seit 1990 mehrere Schlaganfälle erlitten hat, sein Sprachzentrum stark in Mitleidenschaft gezogen wurde und er schon lange nicht mehr öffentlich spricht geschweige denn liest.

      Es liegt auch in unserem Interesse, Tranströmer so bald als möglich auf lyrikline.org zu präsentieren. Dabei sind wir auf frühere Aufnahmen angewiesen, deren Bergung wir uns zusammen mit unserem schwedischen Partner eigentlich bereits für seinen 80. Geburtstag im April diesen Jahres vorgenommen hatten. Nun ja, es hat damals nicht geklappt, aber wir sind dran.

  2. joka Hannes said, on 18. October 2011 at 08:55

    Seine Gedichte könnten ein besonderes Hörerlebnis sein! Ich/wir warte/n mit Ungeduld. Beste Grüße Hannes


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: